AWC - Silvolde 1

AWC - Silvolde 1

Afgelopen weekend was Silvolde 1 vrij. Zo was er voldoende tijd om het dramatische nieuws te laten bezinken, dat dit het laatste seizoen van de Silvoldse hoofdmacht in de Vierde Divisie B is. De redenen zijn na te lezen op de site. Hiermee komt een einde aan een periode waarin Silvolde tot grote hoogte steeg. Hopelijk zijn de komende dalen niet al te diep.

Het is een voorschot op het moment dat de naam Silvolde na meer dan honderd jaar verdwijnt uit het voetbal vanwege de fusieplannen. Ik hoop niet dat straks alles van de roemruchte Silvoldse traditie hiermee van tafel wordt geveegd. Het vergt veel verbale kracht en wijsheid van de betrokkenen, die de Silvoldse kant van het fusieverhaal behartigen. De uiteindelijke beslissing ligt straks bij de ledenvergadering waar de meerwaarde van een samengaan met vv Terborg zal worden uitgelegd.

Nog enkele wedstrijden in de Vierde Divisie en dan is het dus klaar. Allereerst zondag tegen AWC in Wijchen. Wat is het nog waard? Nou, de spelers zullen zeker hun sportieve plicht doen, zegt hoofdtrainer Rob Haveman. Iedereen is het erover eens dat we het seizoen goed willen afsluiten. Rob kwam dit seizoen in extremis binnen bij Silvolde en heeft eigenlijk het hele seizoen te kampen gehad met een krappe selectie. Komend seizoen zou dat nog minder worden.

Rob noemt AWC een pittige ploeg. De Wijchenaren hebben de eerste periode gewonnen en in die tijd verloor Silvolde de thuiswedstrijd met 0-3. AWC staat in de subtop en won het laatste duel in Zieuwent tegen RKZVC: uitslag 1-3. Rob ziet zeker kansen. Wouter Ebbers ontbreekt in de wedstrijdselectie vanwege een blessure en Dion Teloh is vader geworden.

De wedstrijd op Sportpark De Wijchert begint om 14.00 uur onder leiding van René Wiedijk uit Alkmaar.

Wedstrijd-nummer

1902

R. Wiedijk

Sportpark De Wijchert