Silvolde 1 - Hoogland

Silvolde 1 - Hoogland

Zondagmiddag speelt Silvolde 1 thuis tegen vv Hoogland. En waarom ook niet? Nou ja, misschien omdat het veld te zompig is voor een soepel duel vanwege de langdurige regenval deze week, maar dat merken we ook wel weer.

Na carnaval komt voetbal. Carnaval is achter de rug en de griep ook, zodat we de focus weer op het voetbal kunnen leggen. We zijn in ieder geval geen steek verder gekomen na de laatste wedstrijd tegen Unitas '30. We scoorden het ongelooflijke aantal van drie doelpunten (waaronder een fenomenaal afstandschot van Gijs Hakvoort), maar de tegenstander één meer: eindstand 4-3. Voor de neutrale toeschouwer was het een heerlijke pot, waarin Silvolde zelfs op 3-2 voor kwam, maar in de slotfase schlemielig de punten in Etten-Leur moest laten. Het gevolg is dat we er minder florissant bij staan op de ranglijst. Komende tegenstander Hoogland doet het iets (3 punten) beter en een wedstrijd minder. De rood-witte Amersfoorters wonnen 14 dagen geleden van RKZVC met 2-1. Aldus is het zondag opnieuw een 6-punten duel om maar weer eens een cliché uit de la te trekken.

In september werd het in Hoogland 2-2. De Silvoldse doelpunten kwamen op naam van Jorn Eijkelkamp en Joris Bieleveldt.  Opvallende speler aan de zijde van Hoogland is de jonge middenvelder Delano Esseboom, die veelvuldig scoort. Hij voetbalde twee jaar bij sc Heerenveen.

De Silvoldse hoofdtrainer Rob Haveman noemt het een belangrijke pot en Silvolde kan bij winst goede zaken doen. Hij stelt dat de speelwijzen van beide teams enigszins 'matchen' en noemt Hoogland een 'kunstgrasploeg' wat misschien in het voordeel van Silvolde kan uitpakken. Mike van Aken en Roel Gebbinck zijn voor dit duel geschorst.

Silvolde 1 - vv Hoogland is komende zondag vanaf 14.00 uur op sportpark De Munsterman. Arbiter is Michel Nijdeken uit Voorst.

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer

1915