RKZVC 1 (zon) - Silvolde 1

RKZVC 1 (zon) - Silvolde 1

Zaterdagavond begint Silvolde 1 aan de tweede helft van de competitie in de vierde divisie B. Vanaf 19.00 uur speelt het eerste in Zieuwent tegen de plaatselijke RKZVC.

Zieuwent is de laatste tijd vooral bekend omdat het de geboorteplaats is van Suzan (van Freek) Stortelder.

RKZVC staat in de ranglijst vast op de laatste plaats. Silvolde staat twee plaatsen hoger met 10 wedstrijdpunten meer, maar op een nacompetitie plek. Het betekent natuurlijk niet dat Silvolde het in Zieuwent makkelijk zal krijgen. Derby's hebben nu eenmaal hun eigen wetten om maar eens een open deur in te trappen. De thuiswedstrijd en eerste duel van deze competitie eindigde in augustus in Silvolde in 0-0.

RKZVC 1 speelde in de winterstop twee oefenwedstrijden. Tegen Westfalia Gemen en vv Vorden werd gewonnen. Opvallend in de wedstrijdverslagen is dat aanvaller Björn Doppen, zoon van oud-Silvoldetrainer René, zich nadrukkelijk manifesteerde.

Het eerste elftal van Silvolde oefende tegen OBW. Er werd in drie blokken gespeeld, veelvuldig gewisseld en met 2-0 verloren. Daarna trok een grote spelersgroep met staf voor een lang weekend naar Ibiza. Dat was goed voor het wij-gevoel, teambuilding, neuzen dezelfde kant op en van die dingen. Hoofdtrainer Rob Haveman benadrukt dat er zeker ook 'alternatief' getraind is in de vorm van bootcamp, voetvolley enz.

We vragen Rob naar een terugblik op de eerste competitiehelft. “We zijn moeizaam begonnen. Dat had alles te maken met de krappe selectie. Gelukkig is de samenwerking tussen het eerste en tweede elftal uitstekend en konden we mekaar helpen.” Rob zegt dat het voetballend niet slecht was en dat het team zelden is weggespeeld, maar de rode draad was het gebrek aan doelpunten. ”We scoren moeizaam en hadden nogal eens ronduit pech.” De tweede helft van de competitie ziet Rob veel zonniger in. Met name omdat hij nu over een brede selectie kan beschikken. Zo zijn Chiel Terhorst en Mats Hegman recent weer terug, evenals Chiel Huijink. Eren Güler is ook speelgerechtigd. Ook sluiten de spitsen Dion Teloh en Evert Römer regelmatig aan. “Voor het eerst dit seizoen kan ik over een volle bank beschikken en moest ik keuzes maken bij het samenstellen van de wedstrijdselectie. Dan ga je met een veel beter gevoel de voorbereiding in.”

Aanstaande zaterdagavond is het duel RKZVC 1 – Spcl. Silvolde 1 vanaf 19.00 uur op het kunstgras van Sportpark De Greune Weide in Zieuwent.

Wedstrijd-nummer

B. Kuiper

Sportpark De Greune Weide
Harreveldseweg 17 A