Halsteren - Silvolde 1

Halsteren - Silvolde 1

Zaterdagavond vanaf 18.00 uur speelt Silvolde 1 in Halsteren tegen de plaatselijke RKSV. Halsteren ligt in de gemeente Bergen op Zoom, in de provincie Noord-Brabant, op de grens met Zeeland. Dat is toch gauw tweeënhalf uur bussen. Even doorrijden en je plonst in Zeeland. Volgens Wikipedia is kickbokser Rico Verhoeven er geboren. Verder heb ik er niks bijzonders kunnen ontdekken.

De club heeft een zondag- en een omvangrijke zaterdagafdeling. Het eerste zondagelftal van de Brabanders staat op de vierde plaats in de ranglijst, Silvolde veertiende. De laatste wedstrijd speelden de Halstenaren in Zieuwent en wonnen met 0-5 van RKZVC. Spits Jaouad Chraou scoorde een onvervalste hattrick. De thuiswedstrijd van Silvolde tegen Halsteren eindigde in 1-2. Het inhalen vorige week zaterdag tegen Longa '30 werd balen: 0-4. Volgens hoofdtrainer Rob Haveman gingen we niet goed om met standaardsituaties.

Voor het duel in Halsteren is de wedstrijdselectie krap. Pim Olthuis zit zijn laatste wedstrijd schorsing uit en ook Jorn Eijkelkamp is geschorst. Max Tamboer is op vakantie. Mats Hegman en Dion Teloh zijn nog geblesseerd. Haveman zal noodgedwongen een beroep doen op enkele spelers van het tweede elftal om de bank vol te krijgen.

Halsteren - Silvolde is zaterdag vanaf 18.00 uur op Sportpark De Beek in Halsteren. Scheidsrechter is Matthijs Jobse uit Middelburg.

Wedstrijd-nummer

M. Jobse

Sportpark De Beek
De Beeklaan 31