Longa '30 (zon) - Silvolde 1

Longa '30 (zon) - Silvolde 1

Zaterdagavond gaat Silvolde 1 naar Lichtenvoorde voor het duel tegen Longa '30. Nu eens geen lange busreis. Lichtenvoorde staat bekend om de Zwarte Cross en het vaccinatiecentrum tegen corona. Ook ligt er in het centrum van Lichtenvoorde een grote zwerfkei. Daarom heten de inwoners Keienslöppers. Het kan verkeren. Sportvereniging Lichamelijke Ontspanning Na Gedane Arbeid '30 was vorig seizoen met afstand de zwakste Achterhoekse deelnemer in de (toen nog) Hoofdklasse en wist ternauwernood degradatie te voorkomen. Momenteel staan de Lichtenvoordenaren ver boven Silvolde en RKZVC op de ranglijst. Enkele weken geleden eindigde die andere derby RKZVC – Longa'30 in 0-1.

Longa '30 heeft 14 punten en Silvolde 7 uit 8. Vorige week speelde Silvolde thuis doelpuntloos gelijk tegen Unitas '30 en de oranjehemden gingen met 2-0 onderuit in Nuenen. Longa 1 wist thuis nog niet te winnen. Een belangrijk wapen van de thuisclub zijn de spelhervattingen, evenals de snelle spits Thom Berendsen. In Lichtenvoorde wordt gespeeld op kunstgras.

Ondertussen heeft Silvold’s eerste dinsdagavond de bekerwedstrijd tegen De Bataven met 0-1 verloren. Hier zagen we een invalbeurt van Mats Hegman, die weer terug is op de Silvoldse velden en soms bij één of twee zal aansluiten. Het probleem van Silvolde 1 is inmiddels thuis en uit bekend. Er wordt leuk gevoetbald en voor nog geen tegenstander in de competitie hoeven we qua veldspel onder te doen, maar het scoren gaat uiterst moeizaam. Tot nu toe heeft het elftal slechts 5 doelpunten op naam staan. Het minste aantal van alle clubs in de Vierde divisie B.

“Longa speelt dit seizoen prima en het wordt beslist een pittige pot”, aldus Rob Haveman. De hoofdtrainer kent uiteraard de speelwijze van de komende  opponent. De wedstrijdselectie van Silvolde kent geen verrassingen.

De wedstrijd begint om 18.00 uur op Sportpark De Treffer. Scheidsrechter is Max Kok uit Maastricht.

Wedstrijd-nummer

M.J. Kok

Longa'30 sportcomplex
Raadhuisstraat 18