Moerse Boys - Silvolde 1

Moerse Boys - Silvolde 1

Zondagmiddag speelt Silvolde 1 tegen ‘Een voetbalclub met pit, in de kleur oranje-wit’. Die club is te vinden in Zundert in de provincie Noord-Brabant en heet Moerse Boys. De vereniging is genoemd naar het gebied De Moeren, waar voor het eerst een balletje werd getrapt. Zundert ligt onder Breda aan de Belgische grens. De plaats heeft een explosieve geschiedenis, want enkele dagen geleden is er op de markt nog een viskraam ontploft.

Het eerste elftal van de jongens uit Moer staat op de ranglijst één plaats onder Silvolde. Vorige week werd gelijkgespeeld in Zieuwent tegen RKZVC. De kelderkraker (ondergrondse chiropractor) eindigde in 1-1. Ook Silvolde speelde 1-1 thuis tegen vv Hoogland, directe concurrent voor bezetting van de onderste regionen. Na de ruststand van 1-0 door een doelpunt van Evert Römer scoorde Hoogland de verdiende gelijkmaker.

Dat het komende duel belangrijk is mag duidelijk zijn. Aan het einde van de competitie degraderen de onderste twee elftallen en de twee, die daarboven eindigen spelen nacompetitie. Gijs Hakvoort kreeg tegen Hoogland geel en is voor de komende wedstrijd geschorst en Wouter Ebbers is nog steeds geblesseerd.

De wedstrijd op Sportpark Akkermolen begint om 14.30 uur. Scheidsrechter is Nihat Babat uit Bergen op Zoom.

Wedstrijd-nummer

N. Babat

Sportpark Akkermolen
Akkermolenweg 11