Silvolde 1 - SV Meerssen

Silvolde 1 - SV Meerssen

Ik wilde deze Voorzet geven over de laatste wedstrijd van Silvolde 1. Lyrische volzinnen had ik bedacht in een tranen trekkend relaas over het uit. Een duel dat in het teken zou staan van het grote vaarwel. Afscheid van een hoofdmacht in zwart-wit, van divisievoetbal op zondag en van heel veel selectiespelers. Maar prompt is er vorige week zondag zowaar gewonnen. En niet zo zuinig ook. Met 0-4 in Heesch van de plaatselijke HVCH. We schreeuwden onze kelen schor. Door dit resultaat is het eerste elftal boven gekomen. Boven Moerse Boys en staat niet meer op een directe degradatieplaats. Het zou dus zomaar kunnen – afhankelijk van de resultaten van de laatste competitieduels – dat de zwartwitten nog als Silvolde 1 nacompetitie moeten spelen in een knock-outsysteem. Het kan dan na 1 wedstrijd afgelopen zijn, maar het kunnen er ook 3 worden.

We voetballen zondagmiddag tegen sv Meerssen. De Limburgers – net boven Maastricht – konden enkele weken geleden al de platte wagen op en zijn gepromoveerd naar de derde divisie. De kampioen won vorige week van RKZVC met 4-1.

Scheidrechter is Steve Janssen uit Reuver. Dat ligt aan de weg van Meerssen naar Silvolde. Dus als hij zich uitdagend posteert aan de kant van de weg en zijn duim opsteekt mag hij misschien mee in de bus uit Meerssen.

Wat de uitslag ook is en of er nu wel of niet nog een toetje komt er wordt in ieder geval na afloop in de kantine feestelijk afscheid genomen van de selectiespelers, die na dit seizoen vertrekken naar elders. Silvolde – Meerssen is vanaf 14.00 uur op sportpark De Munsterman.

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer

1920