Kampong - Silvolde 1

Kampong - Silvolde 1

Zondag gaat de bus met spelers en staf van Silvolde 1 naar Utrecht voor de pot tegen Kampong. De club kennen we vooral van het hockey, maar het is de grootste Nederlandse omnisportvereniging met hockey, cricket, squash, tennis en jeu de boules afdelingen. De voetbalafdeling is opgericht in 1902. De naam van de club en het logo (een hutje onder een palmboom) verwijzen naar de buurt waarin de vereniging is ontstaan met veel bewoners met roots in voormalig Nederlands-Indië.

Kampong 1 werd afgelopen seizoen kampioen in de eerste klasse, waardoor de club voor het eerst in de geschiedenis in de hoofdklasse (nu dus vierde divisie) uitkomt. Het team staat momenteel op de tweede plaats in de ranglijst. Silvolde is door de uiterst schlemielige nederlaag in blessuretijd van afgelopen zaterdag tegen Halsteren gezakt onder de degradatiegrens. Voor de zoveelste keer dit seizoen hadden de Silvoldenaren meer verdiend, maar daar koop je niks voor. Geen punten in ieder geval. Dat wordt beaamd door assistent-trainer Mark Schepers. “Tegen Kampong zal het zeker een zware dobber worden. Vooral omdat we lang niet compleet zijn. Mike van Aken is één wedstrijd geschorst na rood voor hands tegen Halsteren. Mike Severs is geblesseerd, Evert Römer ziek en het meespelen van Wouter Ebbers is twijfelachtig. We moeten roeien met de riemen die we hebben. Ondanks alle tegenslag is de spirit binnen de spelersgroep zeker aanwezig en is er geen sprake van een downstemming.”

Het duel begint om 14.30 uur op Sportpark Maarschalkerweerd en staat onder leiding van Wouter Velings uit Someren.

Wedstrijd-nummer

W. Velings

Sportpark Maarschalkerweerd
Laan van Maarschalkerweerd 1