Silvolde 1 - RKZVC 1 (zon)

Silvolde 1 - RKZVC 1 (zon)

Zaterdagavond starten we de competitie met een derby, een thuiswedstrijd tegen streekgenoot RKZVC, zoals bekend uit Zieuwent. Het is de club van René Doppen, Sjors Stokhorst en Joey Belterman. Het is voor Silvolde 1 eveneens voor het eerst een duel in de Vierde Divisie, zoals de Hoofdklasse nu heet.

Met mij zullen de supporters erg benieuwd zijn hoe Silvolde 1 ervoor staat en wat het seizoen ons gaat brengen. Dat de voorbereiding niet ideaal was is een understatement. Hoofdtrainer Rob Haveman ondertekende pas zijn contract op 30 juni en kreeg een uitgeklede selectie voor zijn neus. Niet alleen onder de douche, maar ook op het veld. Het was voor hem geen verrassing en hij wist waaraan hij begon, zoals hij duidelijk stelt: "Natuurlijk was de voorbereiding kort, maar het maakt de uitdaging des te groter". De Warnsvelder was vorig seizoen succesvol oefenmeester bij tweedeklasser Bon Boys. Hij had er een doorlopend contract en het bestuur in Haaksbergen wilde hem wat graag houden, maar hij koos voor persoonlijke promotie naar de Vierde Divisie

Als we puur naar de uitslagen kijken dan belooft de oefencampagne niet veel goeds. Drie verliespartijen tegen respectievelijk SDOUC (0-1), Jong De Graafschap (1-6) en MASV (1-4). "De uitslagen zeggen me niet zoveel", zegt Rob. "Het zijn oefenwedstrijden en we proberen zaken uit en ik heb beslist een opgaande lijn gezien. Het spel dat we willen spelen wordt steeds beter zichtbaar." Afgelopen weekend trokken staf en selectie voor een kort trainingskamp naar Scheveningen. Het was niet alleen bedoeld om te trainen, maar vooral om het teamgevoel te versterken.

Tegenstander RKZVC heeft ook geen overtuigende voorbereiding achter de rug. Zo verloor de ploeg van trainer Arjen Nijman in de kleine finale van het Keitoernooi in Lichtenvoorde met maar liefst 7-0 van die andere vierdedivisionist Longa '30. Onze nieuwe assistent-trainer Jan-Willem van Schooten bekeek de Zieuwentenaren. Zaterdagavond zijn Joris Bieleveldt en Dion Teloh nog niet fit om te spelen. Verheugend is wel dat Brian Hogeweide, die is teruggekeerd bij Silvolde, deel uitmaakt van de wedstrijdselectie. Brian is jeugdtrainer bij De Graafschap en was vorig seizoen ook trainer van RKZVC-2.

Silvolde-RKZVC is zaterdagavond vanaf 18.30 uur op sportpark De Munsterman. Scheidsrechter is Marco Oosting uit Niekerk (Groningen).

Komt dat zien!

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer