Silvolde 1 - Moerse Boys

Silvolde 1 - Moerse Boys

Silvolde 1 ontvangt zondagmiddag Moerse Boys uit Klein-Zundert. Vorig seizoen was het de eerste wedstrijd van de competitie. Silvolde speelde een groot deel van dat duel met 10 man, maar het maakte geen moer uit. De thuisclub won verdiend met 3-1 van de oranje-witten.

In deze competitie werkt het zo dat de Silvoldse hoofdmacht tegen een opponent speelt, die in de voorafgaande week tegenover RKZVC stond. Vorige week zondag won Moerse Boys dus van de Zieuwentenaren. Voor eigen publiek werd het 4-1. Opvallende speler in het oranje shirt is middenvelder Cas van den Broek. Tegen RKZVC scoorde hij tweemaal, maar of hij zondag op het veld staat is de vraag, omdat er nog een beroepszaak speelt vanwege een rode kaart. Hoofdcoach Jurgen Arnouts is ook jeugdtrainer bij NAC. Het team staat in de middenmoot met 5 punten uit 5 duels. Silvolde heeft 3 uit 4.

Het eerste elftal van Silvolde speelde vorige zondag met 2-2 gelijk in Hoogland. Het was opvallend dat er op een gegeven moment 6 spelers op het veld stonden met roots in Silvolde. Dat mag best benadrukt worden, omdat het aantal de laatste seizoenen beduidend minder was en Silvolde daarvoor in de media en het volksgericht veroordeeld werd.

In de krappe selectie van Silvolde 1 ontbraken de afgelopen weken Max Tamboer en Wouter Ebbers vanwege blessures. Volgens hoofdtrainer Rob Haveman zijn beide spelers weer fit genoeg om van de bank te komen.
Scheidsrechter is René Wiedijk uit Alkmaar.

Silvolde – Moerse Boys is zondag vanaf 14.00 uur op sportpark De Munsterman.

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer

1908