Nuenen - Silvolde 1

Nuenen - Silvolde 1

Zondag rijdt de bus met spelers en staf van Silvolde 1 naar Nuenen bij Den Bosch voor het duel tegen de plaatselijke RKSV. We gaan naar Brabant waar ze nog een beetje meer aan carnaval doen dan bij ons. Zo vlak na de elfde van de elfde weten we wie de nieuwe prinsen van De Metworst en De Foekepot zijn geworden. In Nuenen hebben ze vier carnavalsverenigingen. De bekendste is De Dwèrsklippers. Het Olde Wievenbal heet daar Schôn Vrouwkes Avond. Verschil moet er zijn.

Genoeg gebral over carnaval. Er moet gevoetbald worden. De Silvoldse hoofdmacht heeft een goed gevoel overgehouden aan de vierklapper tegen Juliana '31. De aangepaste opstelling lijkt zich te hebben uitbetaald. Voor herhaling vatbaar lijkt me, maar ik maak geen deel uit van de technische staf, al weet ik het, vanaf de zijlijn, uiteraard veel beter. Gelukkig maar dat assistent-trainer Jan Willem van Schooten mijn mening desgevraagd onderschrijft.

De afgelopen seizoenen speelden we vaker met wisselend succes tegen Nuenen. De Brabanders staan momenteel op de zevende plaats op de ranglijst met 15 punten uit 10 wedstrijden. Vijf meer dan Silvolde. Vorige week wonnen de groen-witten, in blauw uitshirt,  met 2-3 in Zieuwent van RKZVC. In de samenvatting is te zien dat de thuisclub op 2-0 voorsprong komt en het vervolgens weggeeft. Bekijk de doelpunten op RKZVC-TV.

RKSV Nuenen viert een jubileum. De club is opgericht in 1922 en bestaat derhalve 100 jaar. Het is de club waar tot voor drie jaar geleden Fem van Empel in Vrouwen 1 speelde. Vorige week werd de 20-jarige Europees kampioen veldrijden en lijkt de nieuwe Nederlandse vedette van het vrouwenwielrennen te worden. Het hoofdveld op sportpark De Oude Landen in Nuenen heeft kunstgras.

Jan Willem meldt nog dat Brian Hogeweide is geblesseerd en dat Mats Hegman afgelopen week ziek was. Met andere woorden een twijfelgeval is voor zondag.

Nuenen 1 – Silvolde 1 is vanaf 14.30 uur op sportpark De Oude Landen. Scheidsrechter is Dominique Prick uit Maastricht.

Wedstrijd-nummer

D. Prick

Sportpark de Oude Landen
Pastoorsmast 14