Silvolde 1 verliest nipt en komt onderin niet weg

Concordialaan 210
4871ZD
ETTEN-LEUR

Verslag met dank aan Guus Haank.

Silvolde bezocht Etten Leur voor de belangrijke uitwedstrijd tegen Unitas om te ontsnappen aan de onderste regionen. Het carnavalsvirus had de plaats al flink te pakken.

13' mooie redding van Marco.
15' Strak schot laat Marco kansloos: 1-0.
20' Marco houdt Silvolde in de wedstrijd
24' Prachtige gelijkmaker 1-1. Jorn Eijkelkamp kopt een ingooi door aan Roel Gebbinck. Deze legt de bal direct terug op Max Tamboer, die de bal in de kruising jaagt.
28' Bijna 1-2 uit een scrimmage voor het doel van Unitas.
30' Kopbal van Unitas gaat net over, buiten bereik van Marco.
32' Een schot van Unitas wordt van richting veranderd en schampt de paal. Stand blijft 1-1.
40' Marco wint wederom een 1-op-1 situatie; hij verdient onderhand een standbeeld.
44' Unitas komt net voor rust via een penalty op 2-1, na een overtreding van Mike van Aken.

Ruststand 2-1, gezien het spelbeeld verdiend.
In de rust zet Rob Haveman de spelers wat anders neer, om de snelle vleugelspelers van Unitas beter op te vangen.

55' Een aanval uit het boekje voor Silvolde. Joris Bieleveldt stoomt op en legt de bal uitstekend breed naar Jorn Eijkelkamp. Zijn lage voorzet wordt subtiel binnen getikt door Gijs Hakvoort: 2-2. We hebben een wedstrijd.
68' We komen met 10 man te staan. Roel Gebbinck mag de kleedkamer na twee gele kaarten voortijdig opzoeken.
74' Marco trapt uit naar Gijs Hakvoort. Na een stuit, trapt deze de bal van 40m over de doelman die uitgelopen was. Een wonderschone 2-3.
77' Vreugde is van korte duur. Unitas maakt gelijk uit een hoekschop: 3-3. Het wordt een heet laatste kwartier.
78' Nu gaat het snel. Na de aftrap verliest Silvolde de bal, waarna de spits van Unitas zo op Marco af kan, en de 4-3 maakt.
85' Tegen het einde wordt de sfeer wat grimmiger op het veld.
89' Laatste kans op de gelijkmaker; de doelman redt.
90' Einde van een wedstrijd, die alle kanten op kon. Silvolde keert in carnavalsfeer met lege handen naar huis.