Silvolde 1 - EVV Echt

Silvolde 1 - EVV Echt

Zoals bekend heeft sportpark De Munsterman nog van die heerlijke jaloersmakende natuurgrasvelden. Het komt dan wel eens voor dat de drainage overvloedige regenval niet aan kan en de wedstrijden in een weekend moeten worden afgelast. Daarom speelt Silvolde 1 dit paasweekend op zaterdagavond het inhaalduel tegen EVV, de voetbalvereniging uit Echt. De Limburgse blauwwitten staan op de ranglijst één plaats boven Silvolde met één wedstrijd en zes punten meer. Vorige week verloor EVV in Etten-Leur van Unitas '30 met 1-2. In Echt verloor Silvolde met 1-0. Een schlemielige nederlaag, volgens hoofdtrainer Rob Haveman, want keeper Marco Olthuis werd bij een hoge bal in de rug geduwd. "Dus we hebben nog wat goed te maken."

Tot verrassing van velen won Silvolde 14 dagen geleden met 2-3 van subtopper AWC Wijchen. Evert Römer (2x) en Roel Gebbinck waren de doelpuntenmakers. "We kwamen met 2-0 voor", zegt Rob, "Marco hield enkele zekere doelpunten tegen." Zoals bekend gaat de Silvoldse hoofdmacht volgend seizoen vrijwillig beduidend lager voetballen. Collectief is wel besloten met opgeheven hoofd afscheid te nemen. De zege in Wijchen is daar een duidelijk bewijs van.

Silvolde speelt op zijn paasbest. Wouter Ebbers maakt zaterdag na lang blessureleed weer deel uit van de wedstrijdselectie, evenals vader Mike van Aken. Zoals onlangs bekend werd is Rob Haveman volgend seizoen hoofdtrainer bij DZC'68 in Doetinchem. Assistent-trainer Jan Willem van Schooten wordt assistent bij Longa'30.

Silvolde 1 - EVV is zaterdagavond vanaf 19.00 uur op sportpark De Munsterman onder leiding van Max Broekhuizen uit Houten.

De afgelaste derby Silvolde - Longa'30 is verplaatst naar zaterdagavond 29 april.

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer

1916